Cs16Platformu
Cs Hakkında Herşey

www.cs16platformu.tr.gg > Cs Hakkında Herşey

Cs1.6Platformu.Tr.Gg | Counter Strike 1.6 Hakkında Herşey | Furkan Demirci | Cs 1.6 | Cs

map yaratmak

Harita Tasarım İçin gerekli Programlar

http://www.slackiller.com/hlprograms/wally_155b.exe

http://www.slackiller.com/hlprograms/zhlt253-17.zip

Bsp formatındaki haritaları map formatına çevirme

Şimdilik bu kadar program yeter bunlar temel İşlevler için ileride baska programlarda eklicemBaşlıyoruz;

Önce indirdiğimiz zip dosyalarını extrac edelim,ondan sonra valve hammer editörü yükliyelimYükledikten sonra,programın ayarlarını yapmaya baslıyabiliriz


Valve Hammer Editör

Programı yükledikten sonra Çalıştırın bir pencere acılcak ve ayarlarla ilgili yardım isteyip istemediğinizi sorucak, hayır seçeneğine tıklayın ve karşımızda ayarlar tablosu, ekranda ki ayarları beraber yapalım şimdi


Resimli anlatım


Game Configuration
















Yazılı anlatım

Programı calıstırın Tools penceresinden Options u secin cıkan pencerede Game configurations seceneğine tıklayın,ayarları aşağıdaki gibi yapın;

Game configurations
 

Configurations:Edit butonuna basın daha sonra add butonuna en son acılan yere istediğiniz bir adı girin Ben Counter-Strike olarak atadım isminiDaha sonra ok ve close tuslarına basarak pencereleri kapatın

Game DataFiles:Add butonuna basın, Hammer ı yüklediğiniz yerde fdg isimli klasörün içinde counter-strike isimli fdg dosyası olucak onu seçin

Texture Format:Burda ayar yapmıyacağız.

Map Type:
Burda ayar yapmıyacağız.
Default PointEntity class:info_player_start'i seciyoruz

Default SolidEntity Class:Func_wall'i seciyoruz.

Game Executable Directory:Counter-Strike nın klasorunun yerini belirtiyoruz.

Örnek:C:Program Files/Half Life/cstrike

Mod Directory:Tfc yada baska yüklü olan hl modlarının yuklu oldugu
klasörünün yerini belirtiyoruz(dikka sadece bir mod secilebilir)


Örnek:Bende cs1 6 yüklü olduğundan mod yüklü değil bende böyle gösterdim
C:Program FilesCounter-Strikeplatform


Game Directory:Valve klasörünün olduğu yeri belirtiyoruz

Örnek:C:Program FilesCounter-Strikevalve

RMF Directory:Haritanızı yaparken kaydetmek istediğiniz zaman nereye
kaydettiğinizi bilmeniz gerekir,belgelerim klasörüne Haritalarım isimli bi klasör
açın ve rmf directory e klasörünüzü tanıtın.

Örnek:C:Haritalarım(ben c de klasör actım)
Sıra geldi Build Programs Ayarlarına,panelden Build Programsı seçin ve
ayarları yapın;

Build Programs

Configurations:Counter-Strike yi seçin

Not:Game Configurationda ki configurationsa handi adı girdiyseniz build
programda ki configurationsa daki isim otamatik çıkar iki adın da aynı
olmasına dikkat edin


Game Executable:Hlexe nin yerini tanıtın

Örnek:C:Program FilesCounter-Strikehlexe

CSG Executable:Masaüstüne extract ettiğimiz zhlt klasöründeki csgexe yi
tanıtın

Örnek:C:Documents and SettingsSaS_sistemciDesktopzonershlcsgexe

BSP Executable:Masaüstüne extract ettiğimiz zhlt klasöründeki bspexe yi
tanıtın


Örnek:C:Documents and SettingsSaS_sistemciDesktopzonershlbspexe

VIS Executable:Masaüstüne extract ettiğimiz zhlt klasöründeki visexe yi
tanıtın

Örnek:C:Documents and SettingsSaS_sistemciDesktopzonershlvisexe

RAD Executable:Masaüstüne extract ettiğimiz zhlt klasöründeki visexe yi
tanıtın


Place compile maps in this directory before running the game:

Haritanızı yaptınız compile ettiniz,compile işlemi bittikten sonra maplarımızı
kaydeticeğimiz klasörü belirtmemiz lazım

Örnek:C:Program FilesCounter-Strikecstrikemaps

Not:Genelde olan bir hata var bazı yeni başlayan tasarımcılar maplarını
başka klasörlere kaydettikleri için compile bittiğinde oyun calıştıgında harita
bulunamadı gibi bir hata alıyorlar bunun nedeni,cs nin haritayı
bulamamasıdır,bunun olmaması için
Place compile maps in this directory
before running the game:


Örnek:C:ProgramFilesCounter-Strikecstrikemaps ayarı bu şekilde yapınO
zaman maplar direk cs maps klasörüne kaydedileceği için haritanız
açılacaktır

Şimdi sıra 2d views ayarlarında,2d views penceresini seçin ve ayarları yapın


2d views

 

Options:Burda Reorientprimitives on creaation in the active 2D view
seceneği hariç hepsini seçin dikkat Grid ayarlarına ellemeyin

Grid:Burda ayar yapmıyacağız


3d views

Burda ayar yapmıyacağız

General

Undo Levels:Bu ayar haritanızı yaparken bir hata yaptınız ve geri almak
istiyorsunuzO zaman buraya bir değer girin ve ne kadar geri almak istiyosanız
o kadar geri alın


Not:Dikkat undo level değerinde bilgisayarının ram ı düşük olanlar için 50
ideal bir değer bu tur sistemi düşük olanlar fazla değer girmesinler yoksa pc
de kasmalar başlar


Textures

Texture Files:Haritanızı tasarlarken kullanacağınız kaplamaların olduğu wad
dosyalarının yerini belirtir
 
Wad doyasını Haritanın içine atma:

Rayder şimdi sana söliceyeğim tek şey compile ekranında kodlar ekliyeceğindir hem resimle hemde normal şekilde açıklıyacağım şimdi wad dosyasını bsp içine atabilmek için komut eklemen lazım csg ye onun içinde resimlere dikkat etmeliyiz.





Şimdi burda altı çizili olan yerlere -wadinclude komutunu eklicez mesela haritanın wad dosyasının adı rayderwad olsun csg ye -wadinclude rayderwad diye eklicez iki resim koycam birinde kod yazılmamış hali olcak ikincide kodlu hali zaten bos olan ustte var şimdi ikinci resimi koyalım.




İkinci resimde benim yaptığım haritanın wad dosyası var parameters yazan yere yazıcaksın kodu $path/$file -wadinclude fayder şeklinde olacak yani $path/$file sonrasını sen yazıcaksın oda -wadinclude fayder diye olucak

Sprite yapımı:

Önce oyuncunun bakacagı bir mönitör çiz sonra çizdiğin monitöre func_button öelliği ver ve ayarlar aşağıdaki gibi olsun


Class info:

name:monitor

speed:5

targetted object:cam1

delay before reset:3

Flags:

dont move ve toggle secili olsun

Şimdide kameranın duracağı yere bir tane trigger camera koy ve ayarları

aşağıdaki gibi yap


target:cam1_targ

name:cam1

hold ime:10

acceleration:500

decleration:500

En son kameranın nereye bakmasını istiyorsak oraya bir tane inf0_target koy ve istediğimiz yuksekliğide ayarlıyarak ayarlarınıda aşağıdaki gibi yaparak bir kamera elde edebiliriz.
 




Bu sayfa hakkındaki yorumlar:
Yorumu gönderen::19.09.2010, 07:34 (UTC)
kibrisli-mt2
kibrisli-mt2
Kapalı




Bu sayfa hakkında yorum ekle:
İsmin:
E-mail adresin:
Mesajınız:

=> Sen de ücretsiz bir internet sitesi kurmak ister misin? O zaman burayı tıkla! <=